De werken kaderen binnen het project ‘Hallemaal Bruggen’ dat zowel de leefbaarheid en mobiliteit in en rond de stad Halle wil verbeteren alsook de toegankelijkheid van het kanaal Brussel-Charleroi op termijn kan verhogen. Met de renovatie van de Zennebrug en de bouw van de Zuidbrug en de Klarabrug voerde Herbosch-Kiere een omvangrijk project uit in Halle.Â
Herbosch-Kiere was hoofdaannemer voor het hele pakket en leidde de civiele werken. De Zennebrug kan door alle soorten verkeer gebruikt worden. Voor autoverkeer zijn twee rijstroken voorzien en geldt een maximumsnelheid van 50 km/u. Ook het openbaar vervoer kan gebruik maken van de brug en langs beide zijden zijn er enkelrichtingsfietspaden en ook voetpaden voorzien. Ook op de Zuidbrug zijn openbaar vervoer en auto- en fietsverkeer toegelaten. De enkelrichtingsfietspaden sluiten naadloos aan op de fietspaden van de nieuwe Zennebrug. Het aantal voetgangers dat de Zuidbrug zal gebruiken zal eerder beperkt zijn. Daarom werd er voor fietsers en voetgangers een gemengde zone voorzien met een breedte van 2,5 m. Voor de voetgangers werd de nieuwe Klarabrug gebouwd.