In opdracht van De Vlaamse Waterweg bouwde Herbosch-Kiere in Maldegem de nieuwe Moerhuizebrug, een vaste betonnen brug over het Leopoldkanaal. Deze moderne brug vervangt de oude, door corrosie aangetaste Oosthoekbrug en biedt een duurzame en veilige oplossing voor het lokale verkeer.
Als hoofdaannemer stond Herbosch-Kiere in voor het volledige traject, van ontwerp en engineering tot uitvoering. De brug werd ontworpen als een integraalbrug, waarbij het brugdek monoliet verbonden is met de landhoofden, wat een lange overspanning met beperkte hoogte mogelijk maakt.
De landhoofden zijn opgebouwd op 16 meter lange damplanken met ter plaatse gegoten beton, terwijl het brugdek bestaat uit prefab betonnen platen. Aan beide zijden zijn voetpaden van 1,2 meter breed voorzien, inclusief uitwijkstroken die vlot kruisend verkeer mogelijk maken.
Een belangrijke uitdaging binnen het project was de logistiek: de vijf betonnen brugliggers van elk 34 meter lang en 53 ton zwaar moesten via een smalle landbouwweg van slechts drie meter breed worden aangevoerd. Hiervoor werd tijdelijk een deel van het talud afgegraven en werden schotten geplaatst om de transporten veilig te laten verlopen.
De nieuwe Moerhuizebrug verbetert de lokale mobiliteit, met aandacht voor landbouwverkeer, en versterkt het regionale wegennet rond Maldegem. Het project werd officieel in gebruik genomen op 9 juli 2025.